20 Haziran 2013 Perşembe

Zaman mı bizi yönetir biz mi zamanı yönetiriz?


Zaman mı bizi yönetir biz mi zamanı yönetiriz?sorusuna üniversite hocam 2 ders saati boyunca işledi.Eskiden olsa zaman bizi yönetir diyebilirdim ama hocamın dediklerinden sonra bu dersin bana kattıklarından sonra iletişim benim için bambaşka bir süreç şimdi aman iletişime nerden geldin demeyin hemen açıklıyayım:Bu dönem ki dersimin birinin adı iletişimdi biz tabi iletişim diye duyunca ilk bunun dersimi olurmuş iyice şaşırdılar bunlar falan dedik.Ama bana öyle şeyler kattı ki iletişimin hayatımızın her parçasında farkederek yada farketmeyerek yaşadığımızı anladım.Bana bazen anlatmak istediğimizin karşıdakinin filtresinden kendi algıladığı gibi ona iletilidiğini söyledi işte o gün iletişim dersine duyduğum sevgi arttı.Zaman mı bizi yönetir biz mi zamanı yönetiriz?sorusuda dersin içinde anlatılan bir konu başlığıydı.Yere göre davranışlarımıza göre değişir bu kavram.Mesela bir örnekle açıklıyayım;Bir iş mülakatına girdiniz eğer zamanlamanızı güzel ayarlayıp karşıdakini tatmin edicek cevaplar verirseniz zamanı siz yönetirsiniz.Ama mülakat süresini boş konuşmalara,haraketlere harcarsanız zaman sizi yönetir.Zamanın bizi yönetmeside kötü değil bizim zamanı yönetmemizde kendi lehimize çevirdiğimiz sürece ikiside bizi iyi yerlere getirecektir.Önemli olan nasıl değerlendirdiğimiz.Bazen zamanı tutmak isteriz durdurmak isteriz.Üzüldüğümüzde,sevdiklerimiz gittiğinde..Ama zaman durmaz en durmasını istediğiniz anda sanki daha hızlı işlemeye başlar.Üzgün müsün sevdiğin mi yatıyor orda sırt üstü umursamaz.Yoluna devam eder sen de et dercesine.Sen hiç mi üzülmedin zaman hiç mi yüreğin yanmadı yanmaz akıp gider o.. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder