16 Nisan 2013 Salı

KÜÇÜK ŞEYLER HAYAT KURTARABİLİRDİ!


Beni çok etkileyen bir hikayeyi gerçek hikayeyi paylaşayım sizinle.Havacılıkla ilgili bir bölüm okuyorum ve Kabin Amiri hocam pitot tuplerini anlatırken ne kadar önemli olduğunu dile getirmişti tabi biz sadece önemlidir diyip aldırmamıştık ardından bir uçak kazası anlattı o gün eve geldim araştırdım araştırdım rüyalarıma girdi o yıla ait ses kayıtlarını dinledim içim burkuldu.Havacılığın o gün şakaya gelmiyceğini anladım ve işime daha çok saygı duydum.Gelelim ilk önce pitot tüpünün ne olduğuna:Uçağın gövdesinin altında bulunun küçük boru parçası.o boru parçası sayesinde kokpite uçağın hızı hakkında bilgi geliyor.Şimdi söylüceğim bilgiler belki internette yazmıyor olabilir çünkü hocam 1996 yılında birgen airde çalışıyormuş ve olayın olduğu gün kaza olan uçuşla döneceği arkadaşları çok mutlu olduklarını ülkelerine yani ülkemize dönüceklerini söylüyorlar o aralar sadece dış hat uçuşu yapılıyormuş hocamız ve ekibi hem onların adına mutlu oluyorlar hemde kendileri onların yerinde olmadıkları için mutsuz.Ve otelden ayrılma vakti..Artık tam bir kabus gibi olayla yüz yüzeler..
Hocam şöyle dedi:Uçak havalandıktan 7 dakika sonra atlas okyanusuna çakıldı haberi gelmiş.Daha bir kaç dakika önce sarıldığı,öptüğü arkadaşları bütün mürettebat ölmüş.Pilotta tecrübeli ve işinde çok iyi bir pilotmuş.Dahada kötüsü uçak köpekbalıklarının yoğunlukta olduğu bir yere düştüğü için bazı yolcuların ve mürettebatın kolları bacakları köpekbalıkları tarafından yenmiş.Yanlış hatırlamıyorsam 186 yolcu 13 mürettebat vardı.Ve zaten bu olaydan sonra birgen air iflas ediyor.Bu kadar insanın ölmesinin nedeni şuydu:Pitot tüp denen borunun ağzı kapatılıt uçuş yapılmadığı süre zarfında kaza olan uçak 1 ay boyunca uçuş yapmıyor ve yerdeki teknik eleman pitot tüpünün ağzını kapatmadığı için borunun içine arılar yuva yapıyor ve boruyu tıkıyorlar.Uçak sapasağlam hiç bir şeyi yok aslında düşmesi için.Havaladındıktan sonra göstergede pilotun göstergesinde hızları çok az gözüküyor ama havacılıkta herşeyin yedeği vardır diğer yani pitot tüpün kapattığı göstergede yüksek gösteriyor pilotta kendi cihazı yanlış diye düşünüp hızını yavaşlatıyor ve bir anda uçak havada tutunamıyor iki saniye içinde kanatlarının üzerine yatmaya başlıyor ve o saniyeden sonraki kuleyle olan ses kayıtları çok üzüyor.
Yardımcı pilot çekme çekme çekmeyin diye bağırıyor ama çok geç....

Bugüne kadar ölmüş bütün meslektaşlarıma rahmet diliyorum..İnşallah başkalarının canı yanmaz..
                             

                               
               



                                


                                         

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder